søndag 13. april 2014

Jeg har fått dilla på å pimpe Kinderegg

Jeg la ut et innlegg på matbloggen Lizas mat og opplevelser om å pimpe opp Kinderegg i går, men jeg måtte lage flere og syntes de ble ganske fine da måtte vise dem her inne også.
Kindereggene på bildet over har fått følge med noen egg jeg kjøpte hos konditor Sverre Sætre


Jeg brukte hvit- og mørksjokolade som jeg smelter over vannbad og pensler på kinderegg eller sprøyter på med sprøytepose. Husk at sjokoladen ikke må bli over 40 C

 Først pensler du på den ene halvdelen og siden det er er et ganske tynt lag du børster på, størkner den ganske fort. Når sjokoladen har størknet snur du egget og gjør det samme på den andre halvdelen
 Jeg synes overflatene får fin effekt hvis jeg bruker begge sjokoladetypene.
 Hvis du har konditorfarge i pulverform, samt spiselig perlemor- eller metallskimmer
får sjokoladeeggene en fin glans, men du må ikke bruke det. I dag får du tak i farget hvit sjokolade som blant annet Cacas selger og da har du end flere muligheter.
 Muligheten er mange og som du ser du kan sprøyte eller du kan pensle på. På det litt grønnlige egget haar jeg brukt spissen på penselen og bare dyttet på sjokoladen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...