mandag 8. juli 2013

Milkpaint og Safepaint

 Jeg kom over denne malingen hos Gines møbelverksted på Jeløya. Organisk og miljøvennlig kalkmaling. milkpaint kan males direkte på ubehandlede flater. Skal man male på en malt flate må man bruke et heftemiddel i førstestrøk eller så kan man bruke Safe Paint om allerede har heftemiddel i pulverblandingen.
Les mer om malingen HER og gå inn HER for å komme til Gines møbelverksted sin Facebook side og lik siden da har du mulighet til å vinne en kjempefin pute, se bilde nederst på innlegget her.
Milkpaint og Safepaint sine distributør i Norge er Fru Pigalopps verksted som holder til i Vestby
 Den er enkel å blande ut, bare ha pulveret i en blandebøtte
 og tilsett varmt vann. Bare følg instruksene på pakken og bland godt.
 Da er er den klar til bruk. Nesten som å lage et innlegg til matbloggen dette, he he:)
Rommet jeg skal bruke i den nye leiligheten er veggene lyse, men litt for gult og siden jeg malte gulvet i en kald gråfarge ble den veldig gul. 
Snow white pulverblandingen synes jeg vil passe bra og rommet vil få som man sier på godt utenlandsk en crispness over seg:)
Så snart jeg er ferdig med å male skal rommet innredes. Den er litt mindre enn hva jeg er vant med og for en som er vant til en walk-in, ja jeg må finne på noe lurt. Jeg kunne sikkert ha brukt et av rommene ved siden av, men da mister et av barna rom, å vel.

PS Bildene er tatt med mobilen:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...