torsdag 28. mars 2013

Reisebrev fra UAE, dag 1

 Ja, da har vi endelig ankommet UAE etter en laaaang reise. Vi ble forsinket i München, flyet måtte avises og vi  var vel ikke i luften før midnatt. Selv om jeg har fløyet på vinteren før kan jeg ikke at flyet har blitt av iset, det ble spylt ned med en tykkflytende gulbrun masse. Det var kanskje ikke så miljøvennlig, men det å fly er vel ikke det i det hele tatt. Vi satt i flyet i mer en to timer og med en trøtt liten jente var ikke dette så lett, hun ville sove, jeg ville sove. Når vi endelig var i luften var hun så full av liv og oppspilt på tanken over alle planene sine, så det tok sin tid før hun endelig sovnet. Jeg var bare trøtt og ville sove, men så fikk vi utlevert menyer og da måtte jeg bare holde meg våken litt til
To timer etter normert ankomst landet vi endelig i Dubai og ble møtt av en litt stresset mann, han skulle holde et lite foredrag i Fujairah som er litt over en times kjøretur fra Dubai. Det var MYE ørken å kjøre igjennom og noen steder var det faktisk noen trær og palmer. Storebror kommenterer at det er mye sand og Mini sier "Er det så rart, vi er jo i Dubai jo" og ser oppgitt på broren sin :)


 Det var ikke så mye å ta bilder av på kjøreturen enn sand og atter sand, det var noen fuktboder, teppeutssalg, noen få planteutsalg og ikke minst bilforhandlere, stor dyre bilforhandlere. Jeg måtte bare ta bilde av Jotun reklamen, så langt hjemme og her finner man noe så familiært. Vel vi rakk frem i til Fujairah med 20 minutters margin og mannen rakk foredraget og fikk jakken jeg hadde med ned, han hadde glemt dressjakken sin.
Da satt vi der da mor og barn, skulle vi vente eller skulle vi dra til hotellet og vi valgte å dra til hotellet og da var det min tur til å kjøre i det lokale trafikkmiljøet.
Uff, plottet inn hotellet og jeg satte i gang, vi kom oss helskinnet frem etter noen nesten ulykker hvor en som kjører på innsiden av en trefelts rundkjøring velger å svinge til høyre rett foran nesen på meg mens jeg kjører i det midterste feltet og skal rett frem. Bilen står nå pent på parkeringsplassen, jeg kjører bare når det er høyst nødvendig, nei da, tror det skal gå greit. Vel fremme fikk vi rommene våre og en liten krabbelure på sengen ønsket oss velkommen.
Vi bor ganske greit med utsikt utover fasiliteter og det indiskehav, etterhvert kom det en liten velkomstbrev og noen søtsaker på rommet og da sovnet mor. Vi tok det helt piano, Mini oppdaget svømmebassenget og stranden og da var det bare å ta på badetøy, for hun skulle bade og gjorde nesten ikke noe annet til hun gikk å la seg:) 
Påsken vår blir litt annerledes en hva vi er vant med, påske egg er ordnet så barna vil ikke mangle det ihvertfall.

1 kommentar:

  1. ÅÅÅ dette så fantastisk koselig ut =D
    Håper dere koser dere masse og kjører forsiktig hehe.
    Ha en fin tur!
    Klemmer fra meg ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...