tirsdag 28. august 2012

Her bor min mor

Etter at min mor ble enke har hun flyttet tilbake til byen og der har hun funnet en fantastisk leilighet med serviceområdet for de som er med i plussbolig systemet.
Et samlingsted for beboerene, hvor de kan nyte kaffe, lese aviser, prate og bli kjent.
Hele komplekset har felles bredbånd og slår man på tv'n vil man finne liste over de forskjellige aktivitetene som arrangeres og faktisk sende meldinger til hverandre.
Jeg pleier å erte henne og si at hun har kommet på gamlehjem;)
Dette er for alle som ønsker unge som gamle og fordelen er at det følger små goder med bopluss systemet.
Det er ikke bare kaffe og kake eller vafler som inntas her, min mor kan fortelle om forskjellige temakvelder som 
for eksempel indiskaften.
Her finnes det bøker tilgjengelig for beboerene
Her er det også et fantastisk festlokale som rommer opp til 40 personer med et tilhørende kjøkken, mamma feiret 60 årsdagen sin her.


Her finnes det til og med ekstra gjesterom hvis man har mange overnattingsgjester, de har trimrom og jeg tror til og med at de leilighetene med bopluss adgang har tilgang på ferieleiligheter i Spania.
Mamma flyttet fra et hus på 295 kvm til en 3 roms her for 2 år siden, det er fremdeles mye som ikke er på plass, men en liten kjøkkenhage på balkongen har hun fått til:)
og for de som ønsker det, finnes
Waynes coffe rett uten for:)




4 kommentarer:

  1. Det så jo riktig så lekkert ut, og så hyggelig. Det må jo være helt supert å bo der for enslige. Ante ikke at slike konsepter fantes. Fin tirsdag til deg! her håper ejg regnet roer seg slik at ejg kan plukke plommer i ettermiddag.

    Synes forøvrig det er så gøy at ejg kan gi tips om foto og få tilbakemelding på det, dog fotobloggen har lidd litt siden jeg ble gravid. Vurderer å arrangere et lite kurs i matfotografering. Tror du det kan være interessant for noen?
    Klem

    SvarSlett
  2. Oi, for et kult consept, har jeg aldri hørt om:)
    Lekkert var det i allefall:)

    SvarSlett
  3. love that fireplace!

    hope you'll visit soon.

    michele

    SvarSlett
  4. Hei min fining!
    Endelig fikk jeg tid til å besøke deg igjen, herlighet som tiden flyr. Med ny jobb og vannlekkasje i hus blir det ikke mye tid til å besøke søte medbloggere, dessverre. Har hatt mest fokus på å lage innlegg, men nå var det jammen godt å få tid til å besøke deg :)

    Takk for sist, du var så lekkert antrukket :)

    Dette stedet så jo helt, helt fabelaktig ut :) LIKER LIKER!

    Ikveld skal jeg ta fram strikkepinnene og kose meg.
    Fineste tirsdagskvelden!
    klemklem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...