mandag 19. september 2011

Bryllupskake

3. September giftet et vennepar av meg seg og jeg ble spurt om å bake kake. Jeg tar alltid en utfordring jeg. Her er de to øverste lagene. Fikk dessverre ikke tatt bilde av hele kaken, det ble hektisk da det skulle monteres opp på hverandre, den begynte å skli ut. Hva lærte jeg av dette ikke ha på krem og marsipan for tidlig, mye fuktighet i kremen. På den 4 etasjers kaken brukte jeg 6 liter fløte, 40 egg, 5 kg marsipan. 2 kg bringebær og 3 krukker med bringebærsyltetøy bla. Kaken overlevde og de mest kresne forsynte seg minst 3 ganger, så jeg er fornøyd og brudeparet var også fornøyd.

2 kommentarer:

  1. Ååå den kaka ser god ut, men oppskrift på bollene du hadde hos Cathrine i går???):):

    SvarSlett
  2. Tålmodighet, du skal få oppskrift, men lager ikke innlegg her om det. Jeg har planer;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...