onsdag 1. juni 2011

Mat, mat og mat

Denne bloggen begynner å bli overvektig på matdelen og for ikke så lengesiden meldte jeg meg in i NIB, for jeg tenkte at interiør er også noe jeg er "opptatt" av. Men jeg føler at hverdagene går med på jobb, barnas aktiviteter og mat, det må en jo ha. Siden denne maten må lages, er det ikke lange veien fra fotografering til pc'n, så det blir en del matinnlegg her.
Da jeg studerte arkitektur for mange år siden, oi snart 20 år, sa mine lærere at var man interessert i arkitektur var man gjerne interresert i matlaging. God design og god mat gikk som hånd i hanske, alt dreide seg om estetikk.
Jeg har alltid vært interessert i mat, i tenårene hadde jeg kjøkken forbud, det så alltid bombet ut på kjøkkenet hver gang jeg hadde holdt på, ikke mye estetikk der. Mannen min vil vel si at estetikken er ganske fraværende nå også også;), men selv han vil nok være enig i at mat er en stor del av livet vårt. "Liza" sa han en dag; "er du klar over at vi spiser oss gjennom feriene våre, hva husker vi best fra alle reisene, jo maten" sa han. 
Hver gang vi er et sted og vi har fått noe vi liker kjempegodt, ser jeg det som en utfordring å gjenskape rettene. Spesielt gøy er det å gjenskape flere retters middager, etter en veldig fin middag på Statholdergården for, oi igjen, 10-11 år siden syntes jeg det kunne være gøy å prøve seg på en fem retters med gode venner. Jeg tenkte kanskje tre par til uten om oss, vi ble 18 rundt bordet.
Etterhvert lager jeg kanskje noen innlegg av de store middagene også.

MEN jeg har tenkt å ha interiørinnlegg også, det gir meg en god grunn til å gjøre ferdig huset.
Kanskje litt klær og vesker også siden det også er noe jeg er interessert i.
Så elsker jeg å lage ting og ser alltid en utfordring i noe nytt, klarer jeg å lage det?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...