fredag 22. april 2011

English tea

Da vi bodde i Hong Kong for over 10 år siden, hendte det at damene og jeg var og lunchet på et av hotellene i byen som på onsdagene serverte English high tea(5 retters lunsj). Elsket bare måten alle søtsakene ble servert på. Opp gjennom årene har jeg samlet på forskjellige fat, med stett, uten stett og flere etasjer. Var på besøk hos noen engag som hadde et slikt hun kunne legge løse tallerkener på. Det begynner å bli noen år siden, og jeg har lett etter noe lignende, hennes var i hvitlakkert metall og litt shabby. Ønsket noe tilsvarende, men det eneste jeg fant intil nyligen var i svart smijern eller med masse kruseduller på og det var ikke det jeg ville ha. Men så var jeg innom en butikk på Borg Amfi i Sarpsborg, Josefines Lysthus og der fant jeg disse. Den ene fra Miljögården og den andre husker jeg ikke for øyeblikket, poster det så fort jeg kommer på det.
Enkle med ikke altfor mange detaljer og passer perfekt hjemme hos meg.
Nå er det bare å bytte ut tallerkene når det går tomt for mat og søtsaker. I mellom tiden bruker jeg dem til å ha hverdagstallerkene på, vi bruker tallerkene hele tiden så de rekker ikke å støve ned, en fin mellomstasjon mellom oppvaskmaskin og spisebord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...